خرابی ترانسمیتر فشار

خرابی ترانسمیتر فشار

موضوع خرابی ترانسمیتر فشار می‌تواند عاملی مهم در ایجاد اختلال در فرایندهای صنعتی باشد. موارد کلیدی جلوگیری از خرابی ترانسمیتر فشار در این پست بررسی شدند.ترانسمیتر فشار الکترونیکی یک عنصر حسگر در ده هزار دستگاه مختلف از سیستم‌های تبرید تا جرثقیل‌ها است. ترانسمیترهای فشار، یک فشار وارد شده را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کنند. سپس به دستگاهی مانند کامپیوتر، کنترل‌ کننده قابل برنامه‌ریزی، ضبط‌کننده یا کنتور دیجیتال منتقل می‌کند تا سیگنال الکتریکی را تجزیه و تحلیل کند. سپس از آن برای نمایش، ضبط یا اصلاح فشار دستگاه استفاده کند.اگرچه اکثر ترانسمیترهای فشار الکترونیکی نیز مانند دیگر دستگاههای ابزار دقیق، عمرشان محدود است. این تجهیزات در معرض آسیب از منابع مختلف قرار دارند.

دلایل خرابی ترانسمیترهای فشار

 استفاده نادرست از ترانسمیتر

یکی از موارد شایع در خرابی ترانسمیتر فشار، استفاده نادرست از آن می‌باشد. به دلایل متعددی توسط سیستم یا اپراتور از ترانسمیترها به طرز صحیحی استفاده نمی‌شود.در واقع ممکن است که ترانسمیتر اشتباه برای کاربردی اشتباه مورد استفاده قرار گیرد .در نتیجه موجب ایجاد خرابی های متعدد و نارسایی هایی در سیستم شود . برخی از موارد نادرست معمول شامل استفاده از یک ترانسمیتر فشار صنعتی عمومی در یک بولدوزر یا کمباین کشاورزی یا استفاده از یک ترانسمیتر سطح مخزن است که با رسانه ذخیره شده در مخزن سازگار نیست.

شوک یا لرزش‌های متعدد ترانسمیتر

اگر ترانسمیتر به طور مداوم در برابر لرزش و شوک قرار گیرد و حالت ایستا نداشته باشد، طول عمر و کارایی آن به شدت کاهش می‌یابد. لذا هنگام انتخاب ترانسمیتر باید به این نکته بسیار مهم توجه کنید و ترانسمیتر مقاوم در برابر شوک را خریداری نمایید. به عنوان مثال ویکا ترانسمیترهایی را عرضه می‌کند که در برابر شوک از مقاوت زمین بهره می‌برند.

فشار بالا و فزاینده

در واقع همانند مانومتر یکی از دلایل بسیار مهم در خرابی ترانسمیتر، فشار بالاست. هر دستگاه و تجهیزی بالاتر از محدوده فشار آن در استرس و فشار قرار گیرد، طول عمر دستگاه را کاهش می‌دهد. افزایش فشار نیز در برخی از کاربردها معمول است.هنگام کار با تجهیزات هیدرولیکی، شیرها باید کار کنند همانند زمین لرزه‌ها یا کامیون‌های کمپرسی. این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد فشار فزاینده شود که قادر به آسیب رساندن به ترانسمیترهای فشار می‌باشد. به همین دلایل روی تمام ترانسمیترهای فشار الکترونیک افساکو تست های کامل شامل مقاومت های فشرده و پایداری در بدنه ، اعمال می شود . 

 

دما

تجهیزات الکترونیکی به گونه طراحی و تولید می‌شوند که در محدوده خاصی از دما قادر به فعالیت بدون نقص هستند. استفاده بلند مدت از این تجهیزات در شرایطی که با مشخصه‌هایی که مطابق با طراحی و تولید آنها نباشد منجر به خرابی آنها می‌شود.انبساط و انقباض مکرر مربوط به تغییرات دمایی، واشرها و حتی محفظه ترانسمیتر را تخریب می‌کند. همچنین منجر به جدا شدن و ایجاد مسیرهای نشت می‌شود.

آب

همه می‌دانند که باید از ورود یا تماس آب در دستگاه الکترونیکی خودداری کنند. اما تماس تصادفی با آب در بسیاری از فرآیندها تقریباً اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل آب‌بندی محصولات و تجهیزات باید به خوبی انجام شود.تمامی ترانسمیترهای فشار افساکو عنوان بخشی لز بیش از 50 آزمایش مخیطی که به عنوان بخشی از کنترل کیفیت انجام می دهیم ، برای ورود آب کاملا آزمایش شده است . 

رابط الکتریکی

اگرچه تداخل الکتریکی با توجه به تکثیر منابع تداخل الکتریکی می‌تواند مسئله ساز باشد، اما اکثر دستگاه‌های الکترونیکی امروزه به خوبی محافظت می‌شوند. اما زمانیکه محافظ، تداخل الکترومغناطیسی یا فرکانس رادیویی می‌تواند باعث مشکلات انتقال دهنده فشار مانند بی‌ثباتی سیگنال یا عدم دقت سیگنال شود.

آسیب های شیمیایی

چه از طریق محیط فرآیند سوزاننده و چه از کودها و سموم دفع آفات که از ماشین آلات کشاورزی پاشیده می‌شوند، ترانسمیترهای فشار تقریباً به طور اجتناب‌ناپذیری در معرض مواد شیمیایی خورنده قرار دارند که در نهایت می‌توانند طول عمر دستگاه را کوتاه کنند.راه حل ساده برای این مشکل که به جلوگیری از خرابی ترانسمیتر منجر می‌شود، اطمینان از ساخت سنسورهای فشار از مواد سازگار با مواد شیمیایی است که ممکن است در معرض آنها قرار گیرد.

 

 

 

طراحی وب سایت آرادپرداز