اختلاف فشار سنج چیست ؟

اختلاف فشار سنج  چیست ؟

فشار سنجهای تفاضلی آنالوگ یا عقربه ای برای اندازه گیری اختلاف فشار دو سر فیلتر یا در سیستمهای HVAC و داکتها و اتاق تمیز و ... مورد استفاده قرار میگیرداین فشار سنجهای در برخی مواد خروجی سوئیچ هم میدهند و برای کنترل اختلاف فشار کم مورد استفاده قرار میگیرند و معمولا اختلاف فشار با رنج پاسکال و یا میلی بار دارند

مکان نصب و کاربرد اختلاف فشار

گیج اختلاف فشار در سیستم های صنعتی بسیاری نصب می شود. فشار تفاضلی DP یا p∆ برابر اختلاف فشار بین دو فشار اعمال شده در دو قسمت متفاوت است. به عنوان مثال اگر فشار در نقطه اول برابر 3 بار باشد و در نقطه دوم 1 بار، مانومتر اختلاف فشار مقدار 2 بار را نمایش می دهد.

 گیج اختلاف فشار مقادیر را به صورت آنالوگ اندازه گیری و نمایش می دهد. بر روی بدنه دو پورت ورودی تعبیه شده است و هر ورودی به یک قسمت متفاوت از فرآیند نصب می شود.

اگر در فرآیندی گیج فشار دیفرانسیل نصب نشود و نیاز به مقایسه دو فشار مختلف داشته باشیم، اپراتور باید به صورت همزمان دو فشارسنج متفاوت را بررسی کند و تفاوت فشار را به صورت چشمی تعیین کند.

فشارسنج تفاضلی معمولا در پالایشگاه ها، کارخانه های پتروشیمی و شیمیایی برای کنترل فیلتراسیون، سطح مایعات و دبی به کار می رود.

طراحی وب سایت آرادپرداز