ضرورت استفاده از اختلاف فشارسنج چیست ؟

 گیج اختلاف فشار  جهت اندازه گیری اختلاف فشارسنج بین دو نقطه به کار می رود و باعث تعادل در سیستم می شود که این مورد در صنعت نفت و پتروشیمی خیلی اهمیت دارد. گیج اختلاف فشار در روند انجام پروژه های صنعتی و هم در ایمن سازی محیط نقش مهمی دارد . به عنوان مثال : از فیلترهای تصفیه گاز خشک با توجه به کارگیری المنت های مخصوص در سیستم این فیلتر برای اینکه اختلاف فشار گاز ورودی و خروجی را کنترل کنند از گیج اختلاف فشار استفاده می شود . 

 چرا باید از گیج اختلاف فشار استفاده کنیم؟

 دلایل مختلفی برای استفاده از این فشار سنج‌ها وجود دارد، اما به طور کلی استناد به برخی از آنها به ما کمک می‌کند که درک بهتری نسبت به این دستگاهها داشته باشد.

واکنش‌های شیمیایی تحت تأثیر فشار: برای سیستم‌هایی که واکنش‌های شیمیایی به صورت سربسته انجام می‌شود، کنترل فشار در دو طرف واکنش اهمیت ویژه‌ای دارد و لازم است که

همیشه فشار در سمت واکنش دهنده‌ها بالاتر باشد. بنابراین dp گیج به ما کمک می‌کند که این اختلاف را حفظ کنیم و به انجام پذیری واکنش کمک کنیم.

حفظ ایمنی در محیط کار: فشار و خارج شدن آن از حالت استاندارد یکی از خطرناک‌ترین اتفاقات در صنعت و در حوزه پالایشگاه است. این اختلاف فشارها می‌تواند منجر به انفجار در مخازن و ایجاد مشکلات بزرگی شودکه اغلب با صدمات جانی و مالی عجیبی مواجه هستند. به همین دلیل از فشارسنج تفاضلی برای بررسی بخشهای مختلف سیستم لوله کشی استفاده می‌شود.

نظارت بر عملکرد پمپ‌ها و فرآیند فیلتراسیون: هم پمپ و هم فیلتر در اختلاف فشار نقش دارند و حتی نحوه صحیح اجرای عملکرد آنها به این اختلاف فشار وابسته است. باید بپذیریم که فیلتراسیون بدون تفاوت فشار یا پمپاژ بدون تفاوت فشارامکان‌پذیر نیست. به همین دلیل اینجاست که گیج اختلاف فشار خودنمایی می‌کند و به ما این فرصت را می‌دهد که وضعیت عملکرد پمپ‌ها و سیستم فیلتراسیون را کنترل کنیم.

نقش‌ها و کاربردهای متعددی برای استفاده از گیج اختلاف فشار وجود دارد که به طور مستقیم بر نحوه انجام یک فرآیند خاص تأثیر گذار هستند. بنابراین در صنایع مختلف و به طور ویژه در صنعت نفت و پتروشیمی

استفاده از فشارسنج‌های تفاضلی به وفور دیده می‌شود و مهندسین اهمیت ویژه‌ای به این ابزار می‌دهند.  اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه‌ها هستید، سؤالات و ابهامات خود را با کارشناسانefsaco مطرح کنید. 

 

طراحی وب سایت آرادپرداز